Jdi na obsah Jdi na menu
 

Stará Tatra v novém kabátě

6. 2. 2008

     V roce 2004 byla jednotce převedena od HZS KVK ÚO Cheb CAS 32 T 148, která nahradila stařičkou a již unavenou CAS 32 T 138 z roku 197O. Tak, jako na každé starší hasičské technice se podepsal zub času, tak ani tomuto naše nová krasavice neunikla a potřebovala malé kosmetické úpravy. Po sehnání dostatečného množství finančních prostředků jsme se dali optimisticky do práce. S postupem času nás ten zdravý optimismus opouštěl.

     Do práce jsme se pustili v listopadu roku 2005. Pracovali na ní všichni členové zařazeni do výjezdu. Nejvíc se nás sešlo vždy, když byla zakoupená basa. Začali jsme s postupným odstrojováním všeho možného a hlavně orezlého. Po kompletním odstrojení vozidla jsme přišli na to, že tyto kosmetické úpravy budou trvat poměrně déle a bude to stát jednou tak větší peníze, než jsme předpokládali.

     Provedené opravy a úpravy:

Výměna blatníků, vyvaření kabiny, montáž držáků dýchacích přístrojů, zvětšení objemu nádrže, zvětšení úložného prostoru podle našich představ a požadavků na zvýšení možností vybavení pro zásahy v lesních porostech.

     Po vyvaření a úpravách pomocného rámu, které trvalo cca 3 měsíce, jsme přistoupili ke zpětné montáži původních a opravených plechů a k výrobě dveří na zakrytí vzniklých  nových prostor k uložení potřebného vybavení. Také byla prováděna výroba polic, držáků, úchytek a spodního oplechování, které bylo vyrobeno z hliníkových plechů. Další prima práce, která nebrala konce. Po konečné úpravě těchto plechů bylo přistoupeno k přípravě vozidla k nalakování. Opět další úžasná práce. Broušení, kytování., broušení, kytování a furt dokola. Při této činnosti byla zároveň zvětšena nádrž (ve vodní nádrži vozidla byla vyříznuta dělící přepážka mezi nárdží na vodu a nádrží na pěnidlo. Tudíž má naše krasavice o 600 litrů vody navíc). Když už vypadalo, že jsme s touto činností u konce, přistoupili jsme ke stříkání vozidla plnícím tmelem a po tomto následovalo opět nekonečné broušení jemným smirkem. Po ukončení této činnosti bylo prováděno stříkání samotného laku. Nejdříve bílý pruh a poté červená barva, které bylo zapotřebí asi tak vagón. Po nalakování se začaly nastrojovat již připravené plechy. Tato činnost se musela provádět velmi opatrně, aby nedošlo k poškození nového laku. Rovněž se tahala nová elektrická instalace. Při této činnosti to ve zbrojnici vypadalo jako v rozvodných závodech (docela maturita). Dále se provádělo nové čalounění interiéru kabiny, sedaček, montáž držáků dýchacích přístrojů, rampy na přídavná světla. Prima kolotoč. Po ukončení těchto prací byla provedena STK na vozidle (OK) a poté bylo slavnostně vozidlo zařazeno do výjezdu.

     To už se psal prosinec roku 2006 a všichni členové jsou o rok starší a půlka jich je rozvedených!!! Nechápeme proč, vždyť jsme tam byli jenom 25 hodin denně.

 

Kosmetické úpravy trvaly 1 rok a 1 měsíc, rekonstrukce vyšla cca na 250.000,-- Kč a to jen díky šikovnosti všech zúčastněných. Dáleudělal kompletní lak na vozidle a kováři Jaromíru ZEDKOVI, který  bychom chtěli poděkovat autolakýrníku Pavlu MACÁKOVI, který nám prováděl vyvařování kabiny nástavby a akceptoval nás v našich nadstandartních výmyslech.

    

 

Náhledy fotografií ze složky Tatra

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář